Viitoarea Centură Metropolitană va crea noi zone de dezvoltare imobiliară la Cluj

Viitoarea Centură Metropolitană va crea noi zone de dezvoltare imobiliară la Cluj Centura Metropolitană a Clujului, prognozată a se realiza în următorii ani, va crea, atât în municipiu, cât și în arealurile din jurul orașului, aflate pe traseul centurii, noi zone de dezvoltare imobiliară.

În aceste locații vor fi profitabile pentru investitori atât terenurile, care vor fi la mare căutare, cât și apartamentele deja construite, cărora le va spori valoarea. Deja, la unul dintre nodurile viitoarei Centuri Metropolitane, în zona Cora, s-a anunțat proiectul unui nou mall atașat unei clădiri de birouri de 40 de etaje, unui „park and ride”, așadar marii investitori au văzut deja oportunitățile pe care le va oferi această cale modernă de acces spre oraș.

Zone care acum par periferice vor deveni adevărate puncte de interes, „centre” alternative ale urbei, iar prețurile proprietăților ar putea urca. Așadar, acum este momentul să vă informați și să cumpărați, la un preț redus, terenuri sau proprietăți care peste 5-10 ani vor avea o valoare mult mai mare.

Ce s-a făcut până acum

Centura Metropolitană este cuprinsă în Master Planul General de Transport al României, fiind denumită oficial „DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35”. Conform municipalității clujene, obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul proiectului este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj.

Primăria Cluj-Napoca a dat ordinul de începere pentru întocmire SF, PUZ și DTAC pentru proiectul ”Drum Transregio Feleac TR35” în octombrie 2018, iar în martie 2019 s-a predat documentația „Studiul alternativ de traseu”, care a cuprins un număr de 8 variante de traseu studiate. La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca a optat pentru varianta 8 - V8. În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.

Proiectul este, așadar, la faza de studiu de fezabilitate, urmând ca acesta să fie predat de Primăria Municipiului Cluj-Napoca Ministerului Transporturilor, care să facă licitația și apoi execuția. Primăria Cluj-Napoca a fost mandatată să întreprindă toate demersurile legale și să obțină tot ce este necesar în vederea eliberării autorizației de construcție, iar unitatea emitentă care obține autorizația de construcție este Compania de Drumuri, titularul de proiect. Conform oficialităților, din 1 ianuarie 2024, am putea circula pe Centura Metropolitană.

Care va fi traseul Centurii

Centura Metropolitană va avea o lungime totală de aproximativ 38 de kilometri. Alocarea financiară de la Comisia Europeană este de 150 de milioane de euro, iar acești bani vor putea fi utilizați până în anul 2023. Costul final pentru implementarea proiectului ar putea fi însă de peste 250 milioane de euro.

Centura Metropolitană va începe de la nodul de la Gilău al Autostrăzii Transilvania și va străbate nordul localităților Gilău și Florești. În Florești, sunt prevăzute trei noduri de conectare cu centura, care va intra în Cluj-Napoca prin zona supermarketului Cora.

Conectate de Cluj-Napoca printr-o cale rutieră rapidă și facilă, comunele Gilău și Florești vor fi privite, cu siguranță, după terminarea centurii, cu alți ochi de către investitorii imobiliari, care vor fi interesați să dezvolte aici atât ansambluri rezidențiale, cât și de birouri sau spații logistice și de producție.

Centura va vira brusc de la Cora, va trece Drumul Național și va ajunge în zona Făget. Sunt proiectate o serie de noduri prin care Clujul se va putea lega de centură, fiind astfel evitate zonele cu trafic, pentru a ajunge din Mănăștur în Zorilor sau Gheorgheni.

Centura va trece prin dreptul cartierelor Zorilor, Europa și Bună Ziua, de care se va lega prin noduri, și va continua prin Borhanci, prin zona intersecției strada Borhanci - strada Fagului, va traversa livada și va străbate pepiniera Becaș, prin spatele Bazei Sportive din Gheorgheni. Centura Metropolitană se va intersecta cu strada Traian Vuia, iar apoi va ajunge la centura Bulevardul Muncii - Apahida.

Viitoarea centură este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală de 38,8 km, din care aproximativ 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou. Drumurile de legătură propuse sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.

Centura Metropolitană și proprietățile imobiliare

Noua centură, prin conectarea zonelor metropolitane cu municipiul Cluj-Napoca, va crește, cu siguranță, valoarea de piață a tuturor proprietăților imobiliare adiacente.

Zonele apropiate de nodurile centurii ar putea fi preferatele investitorilor. Acestea sunt: nod 1 – Gilău vest; nod 2 – Gilău est; nod 3 – DN1, zona sensului giratoriu spre Luna de Sus; nod 4 – Florești, strada Eroilor; nod 5 – Florești, strada Someșului (aici ar urma să se conecteze și viitorul drum de legătură directă între Florești și Baciu peste pădurea Hoia); nod 6 – Cluj-Napoca, sensul giratoriu Cora, unde se dorește și ridicarea unui nou mall; nod 7 – Bucium, în zona Parcului Colina; nod 8 – strada Dimitrie Gusti, conexiune cu Mănășturul, mai sus de La Terenuri; nod 9 – străzile Frunzișului și Câmpului; nod 10 – Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget; nod 11 – conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihai Românul; nod 12 – strada Măceșului; nod 13 – strada Borhanciului, conexiune cu noul cartier Borhanci; nod 14 – strada Soporului, zonă unde este proiectat și un viitor cartier de dimensiunea Mănășturului; nod 15 – strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania; nod 16 – strada Traian Vuia; nod 17 – bulevardul Muncii, după Emerson; nod 18 – conexiune cu Centura Apahida – Vâlcele, în sensul giratoriu existent; nod 19 – conexiune cu parcul logistic din Apahida; nod 20 – Apahida, spre Dej, conexiune cu DN1C.

În toate aceste zone, care acum pot fi considerate periferice, investițiile publice realizate prin edificarea Centurii Metropolitane vor crește valoarea investițiilor private.

Pentru cele mai profitabile investiții la Cluj, brokerii Welt Imobiliare vă stau la dispoziție cu un portofoliu divers de proprietăți. Ne puteți contacta aici.