Ce este psihologia culorilor şi cum poate aceasta să te ajute să îţi vinzi locuinţa - Partea a II-a

Ce este psihologia culorilor şi cum poate aceasta să te ajute să îţi vinzi locuinţa - Partea a II-a

Roata culorilor

Aruncaţi o privire asupra fiecărei culori din lista de mai jos şi gândiţi-vă pentru un moment cum vă face să vă simţiţi, apoi citiţi mai departe ca să aflaţi dacă aţi avut o reacţie obişnuită. Dacă nu, nu vă faceţi griji. Lista nu este exhaustivă şi există o multitudine de factori, precum evenimentele personale, trăsăturile de personalitate sau factorii demografici, care să fi determinat o altă reacţie. De exemplu, dacă aţi fost vreodată în pericol de înec, albastrul e posibil să nu fie o culoare foarte relaxantă pentru dumneavoastră.

Rosul culorilor

Sursa imagine: www.fanpop.com

Roșu: Roşu este culoarea cu care majoritatea oamenilor creează cele mai intense asocieri şi reacţii. Oamenii înregistrează, în contact cu roşul, senzaţii de curaj, putere, agresiune şi agitaţie. Culoarea roşu poate să cauzeze un ritm cardiac mai accentuat şi un nivel de energie mai ridicat. Chiar şi numai o strop de culoare roşie poate să atragă atenţia cuiva. Fie că este pe un semn Stop, o felicitare de Dragobete sau pe o etichetă de avertizare, roşul este menit să capteze atenţia.

Portocaliul culorilor

Sursa imagine: therevelationpaintingvisions.wordpress.com

Portocaliu: Culoarea portocaliu este, de asemenea, capabilă să determine nişte reacţii destul de intense – în general, oamenii cad într-una din două categorii: fie le place foarte mult, fie îl detestă. Portocaliul indică energie, confort şi căldură.

Galbenul culorilor

Sursa imagine: blog.flickr.net

Galben: Galbenul poate fi o culoare veselă şi jovială. Oamenii raportează senzaţii de entuziasm, energie, agitaţie şi optimism atunci când se află în contact cu această culoare. În anumite tonuri şi cantităţi, se crede că galbenul acţionează ca stimulent mental şi creativ, dar în altele poate să fie asociat cu laşitate, teamă şi anxietate.

Verdele culorilor

Sursa imagine: www.hd-wallpapersdownload.com

Verde: Verdele este o culoare folosită în mod obişnuit în asocieri simbolice şi, după albastru, este culoarea favorită a oamenilor. Nuanţele naturale de verde pot fi înviorătoare şi reconfortante, dar alte nuanţe de verde pot trezi senzaţii de disconfort. Verdele este, de asemenea, simbolic pentru concepte precum pacea, invidia, norocul şi fertilitatea.

Albastrul culorilor

Sursa imagine: cmweldon.ie

Albastru: Majoritatea oamenilor cad de acord asupra unui lucru: albastrul este favoritul suprem. Este posibil că motivul din spatele acestei evaluări atât de pozitive să fie faptul că albastrul poate să declanşeze eliberarea în corp a substanţelor de calmare. Albastrul atrage după sine cuvinte precum siguranţa, loialitatea, liniştea, odihna şi concentrarea; la fel ca şi în cazul altor culori, diferite nuanţe pot trezi senzaţii mai dinamice şi mai trepidante sau, din contră, mai reci şi mai distanţe. Albastrul tinde de asemenea să accentueze productivitatea lucrătorilor şi a atleţilor.

Purpuriul culorilor

Sursa imagine: cohesivethinking.com

Violet: Violetul este culoarea care îmbina vivacitatea roşului şi serenitatea albastrului, aşa că unele nuanţe „indecise” de violet pot să declanşeze în unii oameni senzaţia de nelinişte sau nevoia de introspecţie. Alte nuanţe pot invoca senzaţii de misticism, înţelepciune şi loialitate.

Negrul culorilor

Sursa imagine: sodahead.com

Negru: Negrul este o culoare foarte puternică, de multe ori aducând cu sine imaginea autorităţii şi alte emoţii uneori copleşitoare. Negrul este culoarea asociată doliului în emisfera vestică, dar cu cât ne apropiem de est, albul devine culoarea care îi duce pe oameni cu gândul la doliu.

Maroul culorilor

Sursa imagine: choulyin.com

Maro: Culoarea maro trezeşte frecvent senzaţii de stabilitate şi naturaleţe. Majoritatea oamenilor declară că maroul trezeşte senzaţii de siguranţă şi amplifică percepţia ordinii şi utilităţii unui spaţiu. Bineînţeles, acestea sunt doar câteva dintre culorile de bază; oamenii au capacitatea de a vedea milioane de culori, care diferă unele de altele în câteva feluri. În clasificarea de mai sus, culorile sunt împărţite în funcţie de nuanţe, însă culorile pot de asemenea să fie clasificate în funcţie de saturaţia acestora – cât de aprinsă sau cât de deschisă este o culoare. Nu în ultimul rând, culorile pot fi analizate în funcţie de luminozitatea lor.
Psihologia culorilor are diferite aplicaţii practice, care variază de la selecţia culorilor pentru medicamente noi, până la web design şi marketing. În partea a treia a acestui articol, vom observa mai îndeaproape modul în care psihologia culorilor ar putea asista la vânzarea unei proprietăţi.