Ce este codul QR şi care este prima agenţie imobiliară de la noi care a ales să-l folosească?

Ce este codul QR şi care este prima agenţie imobiliară de la noi care a ales să-l folosească?

Agenția Welt Imobiliare este prima agenţie autohtonă care a ales să utilizeze codul QR. Inovativi şi dedicaţi clienţilor noştri, utilizăm în mod curent, de mai multă vreme, codul QR pe materialele noastre publicitare. Sperăm ca şi de această dată cât mai multe firme ne vor urma exemplul, aşa încât clienţii noştri să fie cât mai mulţumiţi de serviciile noastre. Codurile de bare sunt cunoscute şi utilizate în toată lumea. Acum, un nou tip de cod care poate fi scanat, deja foarte popular în Japonia, a început să câştige teren şi în restul lumii.

Codul OR (abreviere din limba engleză de la “Quick Response”, care înseamnă “răspuns rapid”) este un ansamblu bidimensional de forme şi spaţii care cuprinde până la 4296 de caractere alfanumerice sau 7089 caractere numerice. Imprimate pe orice, de la cărţi de vizită şi până la semne şi afişe cu apartamente de vânzare sau de închiriat, codurile OR pot fi decodate rapid (de unde şi denumirea lor) de către o serie de aplicaţii care funcţionează pe platformele smartphone-urilor. Codurile QR pot fi folosite de către consilierii imobiliari pentru a oferi informaţii potenţialilor clienţi, pentru a adăuga un contact în agenda unui smartphone (în format vCard) sau a altui dispozitiv compatibil sau pentru a deschide şi a compune un e-mail către agenţie de pe telefonul utilizatorului. Atât aplicaţiile de pe sistemul de operare Android, cât şi iPhone, pot decoda codul QR, însă, cu succesul răspândit al iPhone-ului creat de Apple, agenţiile imobiliare din Statele Unite au început să se axeze în special pe acest tip de cod. În continuare, vă prezentăm trei agenţii imobiliare care au ales să folosească codul QR în cele mai ingenioase feluri.

1. Agenția imobiliară ERA Wilder

Unde se află: Șapte sedii de birouri în Carolina de Sud

Cu ce se ocupă: Integrează codul QR în imaginea brandului/mărcii lor

Pentru a obişnui publicul cu folosirea codurilor QR, firma ERA Wilder din Carolina de Sud face mult mai mult decât să utilizeze codurile OR pentru a răspândi informaţii despre proprietăţile oferite spre vânzare sau închiriere. Ei recomandă ca agenţiile şi, bineînţeles, agenţii imobiliari să facă din codul QR un simbol omniprezent, prin imprimarea lui pe cărţi de vizită, fluturaşi şi broşuri, şi chiar şi pe ferestrele maşinilor de firmă. Educarea publicului este o parte majoră din orice campanie care foloseşte o tehnologie nouă.

2. Agenția COLLIERS McCLOCKLIN

Unde se află: În orașele Saskatoon și Regina din Saskatchewan, Canada

Cu ce se ocupă: Construiesc relații cu clienții lor prin interactivitate

Pe la mijlocul lui decembrie 2012, Colliers McClocklin a devenit prima agenţie imobiliară din Canada care adaugă codurile QR în toate “semnăturile” lor. Directorul firmei, Tom McClocklin, priveşte funcţionalitatea ca fiind un aspect esenţial al comunicării cu clienţii firmei. Profesioniştii de marketing ştiu că implicarea clienţilor în activitatea companiei, prin intermediul tehnologiilor interactive, este un instrument puternic pentru a construi relaţii cu clienţii, şi că relaţiile puternice şi pozitive cu clienţii stau la baza succesului oricărei firme din domeniul imobiliar. Consumatorul pasiv pare să fie pe cale de dispariţie.

3. Clark Realty Corporation

Unde se află: Șase birouri în insula Hawaii

Cu ce se ocupă: Utilizează codurile QR pentru a contracara dezavantajele locației lor

Clark Realty Corporation este cea mai mare firmă care oferă servicii imobiliare complete din Hawaii. Peste 50 de consilieri imobiliari şi personal de birou se ocupă de toate feţele domeniului imobiliar, de la vânzări şi până la managementul construcţiilor şi a proprietăţilor. Proprietăţii firmei au descoperit că folosirea codurilor QR sunt un alt mod prin care firma poate satisface mai bine nevoile clienţilor săi. Având în vedere vremea capricioasă din Hawaii, s-ar putea spune că succesul companiei depinde de abilitatea ei de a depăşi orice adversitate, pentru a-şi deservi clienţii cât mai bine – iar codurile QR sunt o mare îmbunătăţire în această privinţă. Acestea sunt doar trei dintre agenţiile care au ales să folosească codul QR în strategiile lor de marketing. Întotdeauna o tehnologie nouă va atrage atenţia, oferind variante de a face unele lucruri în mod diferit. Judecând după popularitatea crescândă a codurilor QR şi în ţara noastră, s-ar părea că vom vedea tot mai frecvent micile coduri pe toate produsele, afişele şi de ce nu, pe cărţile de vizită.

Florina T, Welt Imobiliare