Care sunt zonele din Cluj cărora Centura Metropolitană le va crește valoarea?

Diverse
31/03/2023

Care sunt zonele din Cluj cărora Centura Metropolitană le va crește valoarea?

Viitoarea Centură Metropolitană a Clujului va crește, pe lângă condițiile de trafic, și valoarea imobiliară a zonelor pe care le va conecta, fie că vorbim despre locuințele din mediul rural sau urban. O mai bună conectivitate va duce la țară beneficiile orașului, iar în municipiu se va putea circula mai tihnit, fără ambuteiajele de astăzi. Dacă intenționați să realizați o investiție imobiliară este util să cunoașteți străzile și amplele arealurile cărora proiectul Centurii Metropolitane le va aduce plusvaloare. 

Toate cele trei tronsoane din Centura Metropolitană a Clujului, în valoare de un miliard de euro, au fost scoase recent la licitație, acest proiect de anvergură urmând a îmbunătăți substanțial calitate traficului în Cluj-Napoca și în comunele adiacente, care vor edifica drumuri de legătură cu centura care îi va aduce mai aproape de municipiu. Pe lângă nodurile de legătură ale centurii, aceste drumuri de legătură urmează a asigura și alte zone importante de conectivitate, astfel încât din Baciu, din Florești, din orice zonă te-ai afla, să poți ajunge pe strada Frunzișului, pe Calea Turzii, în Borhanci, în Gheorgheni, în Someșeni, pe Bulevardul Muncii, fără a trece prin Cluj-Napoca. Inclusiv pe conectivitatea dintre Baciu și Florești se va putea ajunge în Cluj-Napoca pe latura de sud fără a traversa municipiului. 


Pe harta de mai sus, cu alb este trasată Centura Metropolitană care pornește din Baciu, pe drumul de legătură cu Floreștiul, pe malul Someșului, până la Cora, se continuă cu pasajul peste DN1 în Mănăștur, pe partea de sud a Clujului, cu conectivitatea asigurată pentru zonele Edgar Quinet, Frunzișului, Calea Turzii, Borhanci, Sopor, Bulevardul Muncii, până la Centura Vâlcele-Apahida. 

Cu roșu se poate observa traseul viitorului metrou, cu linia din Florești până în Cluj-Napoca, în zona IRA, unde se bifurcă spre Bulevardul Muncii, respectiv spre Gheorgheni și Sopor. 

Tot cu roșu avem trenul metropolitan pe culoarul de cale ferată, un alt proiect major al Clujului.

Tronsoanele cu portocaliu reprezintă celelalte două capete ale Centurii care vor intra în execuție într-o etapă ulterioară, în partea a doua a proiectului realizat pentru Gilău - Florești și Apahida - Câmpenești. 


Proiectul actual al Centurii Metropolitane începe de la nodul 5  al Centurii din Florești, de deasupra Floreștiului, de unde vom avea drumul de legătură cu Baciu. Din Baciu, pe viitoarea centură, se va putea ajunge oriunde în zona Edgar Quinet, Frunzișului, Calea Turzii, Borhanci, Sopor, Bulevardul Muncii, fără ca șoferii să mai fie nevoiți să traverseze municipiul Cluj-Napoca.

Pentru a putea conecta și mai bine Floreștiul și Gilăul la acest nod 5 de centură, comuna Florești va construi trei drumuri de legătură, concomitent cu realizarea Centurii. Aceste drumuri de legătură, care conectează toate părțile Floreștiului de Centura Metropolitană, le vor da șoferilor posibilitatea de a evita DN1, actuala intrare în Cluj. Cei din Gilău, Florești și Baciu vor avea alternativa de a urca pe acest nod de centură, pentru a își urma apoi calea spre partea de sud a municipiului Cluj-Napoca, pentru a ajunge în diverse zone ale orașului. 

Din Gilău - Florești, spre Cluj-Napoca, se va putea intra prin trei direcții. Prima este cea pe care o avem și astăzi, DN1 Cluj - Florești, care se va mări de la 4 la 6 benzi. A doua va fi prin spatele Vivo, de la viitorul Spital Regional de Urgență. Cea de-a treia intrare va fi de la nodul 5 al centurii pe drumurile de legătură, pe malul Someșului - Cora - pasajul peste DN1 - strada Bucium din capătul Mănășturului, de unde se vor putea accesa celelalte noduri care vor conecta șoferii cu strada Edgar Quinet, strada Frunzișului, calea Turzii ș.a. 

În Cluj-Napoca vom avea 12 drumuri de legătură cu viitoarea centură. Un nod important va fi pasajul suprateran de la Cora peste DN1, până la strada Bucium din Mănăștur. Al doilea punct de legătură este prevăzut  în zona nodului 8 care asigură conectivitatea între strada Cernăuți și Aleea Bâlea, între strada Basarabiei și strada Huedinului și între Dimitrie Gusti și strada Edgar Quinet, cu acces la Baza Sportivă La Terenuri și la Parkingul Negoiu. Drumul de legătură va asigura legătura și cu strada Mehedinți.

Un alt drum va lega centura de strada Frunzișului, un altul va asigura legătura directă cu Calea Turzii. La nodul 13 va fi conectat Borhanciul și Bună Ziua. Legătura va fi realizată cu strada Romulus Ladea, cu strada Brâncuși, cu Aleea Băișoara, cu parkingul din această zonă. 

Nodul 14 va asigura legătura cu strada Soporului care va fi conectată cu strada Unirii. La nodul numărul 15, tot din Sopor, se va asigura legătura cu Calea Someșeni și zona Selgros. Apoi urmează conectivitatea cu Bulevardul Muncii, care se va lărgi și continuă până la nodul 18, unde se realizează conectarea cu centura ocolitoare Apahida - Vâlcele. 

Prin realizarea acestui proiect imens de infrastructură, traficul greu va fi scos de pe întreaga zonă a municipiului, unde locuitorii vor putea circula fără ambuteiajele din prezent. Un alt tronson scos la licitație în acest moment este cel de la Tureni, de la coborârea de pe autostradă, care va asigura legătura cu centura Apahida - Vâlcele, pentru a devia, de asemenea, traficul greu dinspre municipiu. 

Un alt proiect important aflat în derulare este pasajul de la Tăietura Turcului, unde a fost deja câștigată licitația, urmând etapele de proiectare și execuție a proiectului, astfel încât zona aceasta de cale ferată să beneficieze de o mobilitate mai bună.

Centura Metropolitană va asigura o mobilitate altervativă Clujului, astfel încât traficul greu să nu mai intre prin Centru și, de asemenea, să beneficiem de mai multe piste de biciclete și de un culoar verde-albastru pe malul Someșului, culoar care le va oferi clujenilor șansa unei mobilități velo-pietonale, pornind din Gilău, până la Apahida, și mai apoi până la Jucu și Bonțida.

Prin toate aceste proiecte, întreaga zonă metropolitană a Clujului va beneficia de dezvoltare, de creșterea calității vieții locuitorilor, viitorului dezvoltării Clujului fiind strâns legat de axele metropolitane de la Huedin la Dej și, respectiv, de la Cluj-Napoca la Câmpia-Turzii. Conectivitatea dintre urban și rural poate duce beneficiile mediului urban în cel rural (și invers) crescând calitatea locuirii și valoarea proprietăților.

Consilierii Welt Imobiliare vă stau la dispoziție cu un portofoliu bogat de proprietăți în cele mai atractive zone de dezvoltare ale Clujului. Vă invităm să ne contactați!